Marabou Senastion jordgubbs cheesecake fyllda muffins.


Bakade vaniljmuffins idag med Marabou Sensation Jordgubb&cheesecake fluff på.
Det blev väll helt okej.
Tyckte dock inte om de receptet på muffinsen.Dom blev för "matiga".
Och iom att man använder fluff som topping så tycker jag nog att man ska ställa dom i kylen
innan man äter dom så toppingen får "stelna" lite.
Men dom var goda iaf.



Dom ser goda ut iaf ;)

Fluff/ganache :
Marabou Sensation Jordgubb&cheesecake ca 1 & ½ chokladkaka
ca 4 dl grädde

Smält chokladen i grädden på låg värme.
Den får inte koka upp!
När allt är smält låt det svalna och ställ i kylen tills det ska användas.
Jag gjorde min dagen innan men har sett nån som gjort de 3 timmar
innan man ska använda det.
Vispa upp det precis som man vispar grädde, aningen hårdare.

Muffins receptet tänker jag inte dela med mig av för som jag sa tidigare
så blev dom inte så bra.
Kan dela när jag hittat ett recept jag är nöjd med ;)

Toppade med lite olika strössel som jag hade hemma.

Skulle rekomendera denna fluffen som tårtfyllning, för den blev väldigt god.

Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0