Super ENKLA & GODA muffins/ cup cake med vaniljsmörkräm.


Muffins , 12 st.

115 g smör (rumstemp.)
1 ¾ dl strösocker
2 st ägg
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Värm ugnen till 180° .
Ställ i ordning 12 st muffinsformar på en plåt.
Vispa ihop smör, socker, ägg, mjöl och bakpulver till en jämn smet.
Skeda i formarna, ungefär till hälften.
Grädda i mitten av ugnen i 15-20 min eller tills dom jäst upp och
fått en gyllenbrun färg och är fasta i konsistensen.
Låt svalna på galler.


Smörkräm
(1 sats till 12 st muffins).

75 g smör
2 dl florsocker
1 st ägg
2 tsk vaniljsocker

Vispa smöret fluffigt, tillsätt sedan florsockret
lite i taget.
Blanda sedan ner ägget och vaniljsockret.


När muffinsen är helt svala så är det bara att kleta på smörkrämen som topping.
Jag gjorde i ordning lite marsankräm och fyllde dom med innan.
Om ni vill fylla dom så är det bara att skära lite snett ner i dom och runt så ni får ut en kon.
Sen skär ni av spetsen på konen(locket), fyller hålet med marsankrämen och sätter tillbaks locket.
Och sen på med smörkrämen.




Jag sa förra gången att jag skulle dela med mig av ett muffinsrecept
när jag hittat ett jag tyckte var värt att dela.
Och detta som receptet är verkligen det bästa och enklaste jag bakat med.
Går enkelt att variera med.

Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0